DOLAR 32,5442 0.24%

4 Kasım 2020 10:48

BEĞENDİM

ABONE OL

Orta Yaylakent Belediye Başkanı Kadir Dede, göreve geldiği günden bugüne yaptığı projelerle pek çok belediyeye örnek oldu. Belediyenin kısıtlı imkanlarına rağmen Türkiye’nin çeşitli belediyelerinden destek alarak projelerini tamamlayan Kadir Dede, örnek bir belediye başkanı olarak gösteriliyor.

Çankırı’da Yeni Gün

Orta ilçesi Yaylakent Belediye Başkanı Kadir Dede, geçtiğimiz gün basın mensupları ile bir araya geldi. Dede, göreve geldiği 2014 Yerel Seçimleri’nden bu yana yapılan hizmetler hakkında açıklamalarda bulundu.

“Beldemize ayrı bir bağımız, ayrı bir sevgimiz var”

Göreve geldiği günden beri ilk kez basın mensupları ile bir araya geldiğini ifade eden Dede, “Ben 1975 doğumluyum evliyim ve 3 çocuk babasıyım. 1992 yılında malum beldemizin göç verdiğinden dolayı bizde İstanbul’a ailemizle beraber göç ettik. Orada ticari hayatımızın faaliyetlerini devam ettirdik. Ama hiç bir zaman beldemizden kopmadık. Beldemize ayrı bir bağımız, ayrı bir sevgimiz var. Ben 2014 yılına kadar İstanbul’da yaşadım ama hiç bir bayramı İstanbul’da geçirmedim. 2 Tane bayram geçirdim. Birincisi Rabbim nasip etti hac görevimi icra etmiştim. İkinciside babam hacca gitmişti. Babamız Yaylakent’te olmadığı için bayrama gelmemiştik. Öyle bir aileden geliyoruz” diyerek Yaylakent’e olan sevgisini dile getirdi.

2014 yılında göreve başlayan Dede, Yaylakent’in bütün eksiklerini bilerek göreve başladığını ifade ederek, “Ama biz Yaylakent’in bütün eksiklerini bilerek göreve başladık. Seçim beyannamemizi de o gün ne varsa inanın hepsini fazlasını dahil olmak üzere hayata geçirdik” şeklinde konuştu.

Göreve geldiği günden bugüne yapılan bütün hizmetleri açıklayan Dede, “Yeni bir başlangıçla, gelişmekte olan Yaylakent’i yeni bir anlayış ve farklı bir vizyonla, siz değerli hemşerimler le birlikte yaşanılır bir belde yapmayı hedefliyoruz.

Coğrafi yapı içerisinde doğal varlıkları ve turizm potansiyelleri zengin, sağlıklı, düzenli konut yapılaşması ile örnelç gelişmeye ve yenilenmeye açık bir beldedir” şeklinde konuştu.

“Gelişen Kent Yaylakent”

Yaylakent’in doğal ve turizm zenginliğine değinen, “Yaylakent Beldesinde yaşayan herkes bu yörenin coğrafi konumdan gelen özelliklerinden ve potansiyelinden ötürü ne denli gelişmeye açık olduğunun farkındadır. Doğal ve turizm zenginliği içerisindeki Yaylakent bunun için dinamik bir yapılanma içerisindedir” dedi.

Amacımız Yaylakent Belediyesi olarak bu gelişmenin lokomotifi olmak. Öncelikli tercihlerimizi yaparak iyi bir planlama ve proje hizmetleri ile “Gelişen Kent Yaylakent” sloganıyla hedeflerimizi gerçekleştirmek için çalışıyoruz.

Artık önümüze bakacağız. Zorluklar ne olursa olsun hepsini birlikte aşacağız. Sizlere daha dostl daha yaşanılır pırıl pırıl bir Yaylakent yaratmak için kollarımızı sıvadık. Şuna eminim ki, geleceğin Yaylakentl ini yaratmak için birbirimize sımsıkı sarılacağız.

Bizler yeni yatırımlar ve projelerle, yeni iş imkanları yaratmak gelişen Kent Yaylakentli oluşturmak için var gücümüzle çalışmaya hazırız” ifadelerine yer verdi.

Dede, beldeye yaptığı yatırımların pek çoğunu Türkiye’de bulunan çeşitli belediyelerden destek alarak yaptığını söyleyerek, Yaylakent için daha da çok çalışacaklarını ifade etti.

Şimdiye kadar yapılmış olan projeleri Yaylakent Belediyesi tarafından bastırılan bir dergi üzerinden anlatan Dede, “Belde girişimizin, beldemize yakışır bir giriş kemerine ihtiyacı olduğunu tespit ettik ve çalışmalarımız sonucu beldemizin kavuşmuş olduğu yeni belde giriş kemeri yaptırdık. Beldemiz ile Orta ilçesi arası ulaşımda kullanmış olduğumuz kara yolumuzu çok şükür ki yoğun çalışmalarımız sonucu sıcak asfalta kavuşturduk. Tüm hizmetlerimiz siz değerleri vatandaşlarımızın huzuru refahı ve rahatlığı içindir Allah utandırmasın. Belde halkımızın bildiği ve köprümüzün eski görünümünde de görüldüğü üzere tahtalı köprümüzden eskiden iki araç aynı anda zar zor geçerken kavuşmuş olduğu yeni görünüm ve genişlik sayesinde araç ulaşımımız kolaylaşmış ve darlık sorunu ortadan kalkmıştır” dedi.

‘Gayemiz daha yeşil bir Yaylakent’

Belde ile Orta ilçesi arasında bulunan karayolunun her iki tarafını da ağaçlandırdıklarını ifade eden ‘Gayemiz daha yeşil bir Yaylakent’ diyerek Dede, “Peygamber efendimiz Hz. Muhammed (sav)’ in buyurduğu üzere: “Ağaç dikip gölgesinde halkı dinlendirmek gibi, insanın kıyamet gününde hesabına yarar bir erdem yoktur.” Hadisini kendimize rehber edinerek beldemiz ile orta ilçesi arası karayolumuzun her iki tarafını ağaçlandırdık İnkılap ve Kayılar mahallelerimize çam dikimi gerçekleştirdik ve vatandaşlarımıza dikmeleri için 30 bin çam dağıtımı yaptık. Beldemizdeki Kızıltepeyi 1962 tarihinden günümüze hayal olan ağaçlandırma çalışmasını orman bakanlığımızca ormana dönüşmesi için protokol imzalayarak gerçekleştirdik. 1 Milyon çam dikimi sağlanacak ve on yıl orman bakanlığı koruması altında kaldıktan sonra yine bizlere devredilecektir. Gayemiz daha yeşil bir Yaylakent” ifadelerine yer verdi.

“Makamlar gelip geçicidir. Asıl olan davadır” diyen Dede, “Belediyemizin Araç filosuna, iktidara geldiğimiz 2014 yılından günümüze kadar 12 araç kazandırdık” şeklinde konuştu.

Yaylakent Beldesi Yukarı Camii’nin modern bir hale gelmesine vesile olduklarını söyleyen Dede, “Cami: Huzur yuvası, edep ve terbiye ocağı, ilim ve irfan dergâhıdır, deyip beldemize yetersiz gelen yukarı camimizin takribi bin kişinin aynı anda namaz kılabileceği geniş ve modern bi hale gelmesine vesile olduk. Bir başka kazanımımız 2 katlı modern belde külliyemiz; alt katında 750 kişinin aynı anda yemek yiyebileceği yemekhanesi mutfağı ve lavaboları; üst katında ise bay bayan toplantı salonları, misafir yatakhaneleri, mutfağı ve lavaboları bulunmaktadır.

Kasabamız da Cenaze Sahiplerinin acısına ortak olmak ve de taziyeleri orada kabul etmesi, çay ikramı yapılması için taziye odası yapılmıştır. Değerli hemşerilerimiz kabristanını ziyaret ederken sıkıntı yaşamasınlar, rahatça abdestlerini alıp namazlarını kılarak kabristan ziyaretlerini gerçekleştirsinler diye, Beldemiz mezarlığına mescidi bay ve bayan lavaboları yaptık. Beldemizin yukarı cami ve mahallelerine modern gasilhane ve morg yapımı gerçekleştirerek vatandaşımızın hizmetine sunduk. Aşağı kayı mahallemize, üst katı toplantı salonu ve bir oda, alt katında modern mutfağı ve yemek hanesi olmak şartıyla iki katlı köy konağı yaptık. Yukarı kayı mahalemize iki katlı köy konağı yaptık. Alt katı Köy odası ve çay ocağı üst katıda lojman olarak halkımızın hizmetine sunduk. Beldemize yakışan ve topraklar için canını feda eden aziz şehitlerimize sahip çıkmak amacıyla şehitlik abidesi yapımı ve şehitlik çevre düzenlemesini yaptık. Beldemiz Mezarlık girişi kemerli kapısının yapımı, Mezarlığın yaklaşık 2000 metre çevre duvarlarının yapımı ve mezarlık içi parke taşı döşemesini yaptık. Belde mahallemiz olan Aşağı Kayı Camiisinin bölge halkına yetersiz geldiğini görerek daha geniş ve modern bi cami inşaa ediyoruz. İnkilap mahallemize iki katlı köy konağı yaptık. Alt katı mutfak ve yemekhane, üst katı köy odası, misafir odası ve yatakhane olarak halkımızın hizmetine sunduk. Kayılar mahallemizdeki Hacı kızı Türbesinin çevre düzenlemesini yaptık, kamelyalar koyduk. İnkilap Mahallemiz meydan çeşmesinin arkasına yüksek taş duvarı yaparak mahalle meydanına estetik kattık. Merkez Yukarı Camiye, Kayılar ve İnkilap mahallelerimize modern sundurma ve teneşürler yaptık hemşehrilerimiz cenaze namazını rahat kılabilsin diye. Beldemiz merkez Ankara caddesindeki elektrik direklerine kırlangıç bayrak ve belediyemizin logosuyla süslenmesini sağladık. Osmanlı Mimarisinde Belde Merkez ile Mahallelerimize Sokak Çeşmeleri Yaptık. Beldemiz’e dijital levha, Beldemiz Meydanı’nın aydınlatma direği ve lambaları, Kamera sistemi, sokak ve yön levhalarının yapımı Ankara Caddesi’ndeki direklere Türk Bayrağı ve belediyemizin logolu bayraklarıyla süslenmesini sağladık. Körfez – Yaylakent Belediyesi ortak çalışması ile inşası süren kardeşlik parkımız. Ailelerimiz, gençlerimiz, çocuklarımız kısaca tüm halkımız için buradayız, sizler için hizmetlerimiz” diyerek yapılan hizmetleri tek tek sıraladı.

“Çocuklar dünyanın en büyük servetidir”

Kasaba gençleri için yapılan hizmetleri de sıralayan Dede, “Kasabamız da gençlerimizi spora özendirmek ve de kötü alışkanlıklardan Uzak tutmak amacıyla kapalı futbol sahası, Voleybol ve basketbol sahası yaptık. Kasabamıza ve mahallemize çeşitli spor aletleri getirerek her yaştaki vatandaşımızın hizmetine sunduk. Kasabamızda güzel bir nikah salonumuz yoktu. Okulumuzda atıl durumda olan binayı restore ederek güzel bir nikah salonu ve konferans salonu yaptık. Geleceğimizin teminatı çocuklarımız, daha temiz ve güzel sınıflarda eğitimini sürdürsün diye, okulun sınıflarını, koridorlarını boyattık, alt zemini de kalebodur döşettik” şeklinde konuştu.

Beldedeki konut ihtiyacı hakkında yaptığı hizmetlerden bahseden Kadir Dede, “Beldemizde konut ihtiyacı olanlar için 22 adet konut yapılarak satılmıştır. Eski atıl durumdaki binaları yıkarak 22 daireli iki bina yapılarak ihtiyaç sahiplerine satışı gerçekleştirilmiştir” ifadelerine yer verdi.

“Geçmişine Sahip Çıkmayanın Geleceği Olamaz”

Beldeye 4,5 yılda 130 bin metre kare kilit taşı döşendiğini ifade eden Dede, “Beldemizin içi dahil mahallemize 4,5 yılda 130.000 metre kare kilit taşı ve parke döşeyerek taşsız cadde ve yol kalmaması için mücadele ederek başardık. Kasabamızda bulunan türbelerin bakım ve onarımını yaptık. Her yıl yaptığımız geleneksel iftar yemeklerimizi, yaşlı ve kimsesizlere sefer tası ile dağıtımını gerçekleştiriyoruz” dedi.

Yaylakent Belediye Başkanı Kadir Dede, Beldesine hizmet alabilmek için bir çok il ve ilçe belediye başkanlarına ziyarette bulunarak Belde için pek çok hizmette desteklerini aldı.

Beldede pek çok kültürel gezi ve etkinlikler düzenlendiğini ifade eden Kadir Dede, gelecek dönemlerde de bu tür etkinliklerin devam edeceğini ifade etti.

Yapılan basın açıklamasının ardından basın mensupları ile birlikte, Satılmış Yazıcıoğlu Parkı’nda incelemelerde bulunan Kadir Dede, yapılan hizmetleri basın mensuplarına gösterdi.

Basın mensuplarına Başkan Dede tarafından yemek ikramı yapılarak program sona erdi.

KADİR DEDE KİMDİR?

Kadir Dede, 03.10.1975 yılında Yaylakent’te doğdu İlk öğrenimini burada tamamladı. Ticari hayatına İstanbul’da mekanik tesisat işleri ve müteahhitlik alanında hizmet veren şirketin kurucu müdürü olarak başladı. 2000’li yıllarda Yaylakentliler Vakfı Yönetiminde görev aldı. Çankırı Genç İş Adamları Derneği kurucu üyesidir. Yaylakent’te her yıl geleneksel olarak düzenlenen Yaylakent Yayla Ağalığı görevini 2 dönem üstlendi.. 30.03.2014 yılında Yaylakent Belediye Başkanlığnı kazandı. Evli ve 3 çocuk babasıdır.

Kadir Dede, 31 Mart 2019’da yapılacak olan yerel seçimlerde AK Parti Çankırı Orta Yaylakent Belediye Başkan Adayı oldu.

En az 10 karakter gerekli

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.